Vårterminen

Under i stort sett hela min gymnasietid har jag känt mig otroligt trött och orkeslös. Nästan varje dag har jag kommit hem från skolan totalt ångestfylld för att sitta en hel kväll utan att ta tag i minsta lilla plugg. Jag har helt enkelt inte haft någon som helst motivation till att gå till skolan eller göra skolarbeten alls och jag har tappat räkningen i hur många gånger jag tänkt att jag vill ge upp.
 
Igår började skolan igen efter mitt allra sista jullov någonsin. Det känns så overkligt att detta är min sista termin på gymnasiet och det är den sista våren jag kommer spendera i skolan på det sättet jag gjort sen jag började i nollan när jag var sex år. Och idag började jag känna en enorm lättnad över att allting faktiskt är över snart, att snart är vi fria och får välja helt själva vad vi vill göra med våra liv. 
 
Medan alla andra förmodligen har en extrem ångest över gymnasiearbetet och en hel del andra uppgifter känner jag mig peppad på att bli klar, för när jag är klar så är jag klar. När jag är klar med filosofiuppgiften är jag klar med filosofin för all evighet, när jag har skrivit klart gymnasiearbetet så är det färdigt och jag slipper tänka mer på det. Och efter allt detta väntar en vecka i Cypern och efter det kommer veckan vi väntat på i dessa tre år på gymnasiet. Och det ska bli så fantastiskt skönt. Att äntligen bli klar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0